Les chauss... (4): het afscheid en wederopstanding - Reisverslag uit Albertville, Frankrijk van Ruud - WaarBenJij.nu Les chauss... (4): het afscheid en wederopstanding - Reisverslag uit Albertville, Frankrijk van Ruud - WaarBenJij.nu

Les chauss... (4): het afscheid en wederopstanding

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

29 Juli 2014 | Frankrijk, Albertville

[Deel 4]
......
Ik maak nog een laatste foto van mijn oude vrienden, tezamen met degenen die zich nog moeten gaan bewijzen. En met een snik en een traan geef ik ze vervolgens aan de caissière die me aankijkt en zegt: 'ces chaussures sont finis?'
Ik knik met een brok in mijn keel en zeg rouwend: 'ils sont mort'.
Daarna nemen we afscheid. Ik strik de veters en wil opstaan, maar mijn oog valt op het logo op de schoen. Toevallig staat de man, die mij aan de nieuwe schoenen voorgesteld had, in de buurt en ik wijs naar mijn schoenen terwijl ik tegen hem zeg: 'hey, het is hetzelfde merk "Hanwag"!'
'Ja,' zegt hij, 'het zijn ook dezelfde type schoenen, alleen een veel nieuwer model'
Ik kijk nog eens terug op de foto die ik net heb gemaakt en zie inderdaad een sterke gelijkenis tussen de twee.
Opeens voelt het alsof ik geen afscheid meer hoef te nemen maar dat mijn oude schoenen in gereïncarneerde vorm aanwezig zullen zijn in mijn nieuwe en meeliften naar nieuwe oorden.
Met die gedachte loop ik de winkel uit en draai mij buiten in de regen nog één keer om naar mijn oude versleten bergschoenen die ziels alleen buiten op een volle container staan.

Ook al lijken en voelen de nieuwe als de oude, toch zal ik ze missen.

  • 29 Juli 2014 - 16:27

    Sophie:

    Snik....., ik leef met je mee. Zet door! Hopelijk zonder blaren.

  • 07 Augustus 2014 - 14:45

    Jan:

    Ha Ruud,
    Je nieuwe vrienden inmiddels helemaal goed ingelopen? Of hebben ze je nog blaren opgeleverd?
    Tot waar ben je inmiddels gevorderd? Volgens mij is het weer op je route nog niet echt om een zomers gevoel te krijgen! Groet en have fun

  • 09 Augustus 2014 - 14:07

    Ruud :

    Inmiddels zit ik in Manresa Jan. Het weer wisselt enorm, ook hier in Catalonië. Het woord Spanje noem ik hier niet wat dan komen ze met geslepen messen op me af ha ha. Maar contrasten in het weer zijn altijd goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 53836

Voorgaande reizen:

01 Juli 2019 - 07 Augustus 2019

Tour-de-France 2019

04 April 2017 - 07 Augustus 2017

China: het land van de Chinezen

03 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Zwerftocht door zuid-west europa

03 Oktober 2011 - 23 December 2011

Nepal

23 September 2010 - 30 December 2010

Vrijwilligerswerk Ghana

12 April 2008 - 31 Mei 2008

Reis om de wereld in 49 dagen

Landen bezocht: