Afval race (1) - Reisverslag uit Pātan, Nepal van Ruud - WaarBenJij.nu Afval race (1) - Reisverslag uit Pātan, Nepal van Ruud - WaarBenJij.nu

Afval race (1)

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

14 Oktober 2011 | Nepal, Pātan

Zoals ik mogelijk enkele van jullie heb verteld ben ik naar Nepal toe gegaan om af te vallen: 97 kilo schoon aan de haak was toch iets te veel van het goede.
Nu blijkt Kathmandu rond dit tijdstip van het jaar hier uitstekend voor geschikt te zijn: het is er tussen de 25 en 30 graden, elke dag schijnt de zon, heuvelachtig, dus ik verbrand behoorlijk wat calorieën tijdens het lopen, sommige snoepjes smaakt naar kots, dus daar blijf ik van af, enzovoort enzovoort. Het is een afval paradijs.

Nu had ik al iets van 6 dagen rondgeslenterd door stad en land, of beter gezegd door berg en dal, maar het ging nog niet snel genoeg. Blijkbaar vond mijn vetje 15 tot 20 kilometer per dag rondlopen in de zengende hitte geen reden genoeg om zich van mij te onthechten. Zelfs het beklimmen van een berg leidend naar de monkey tempel met grijpgrage apen, hondsdolle honden, aanstaande verloofdes en fotograferende Japanners legde maar een paar onsjes in het zakje. Ik heb dus lange tijd nagedacht hoe ik mijn rugtas aan gewicht kon kwijtraken in een tweetal weken voordat ik aan de annapurna kon gaan beginnen.

Ik heb het antwoord gevonden.

Die avond heb ik samen met Thomas de stoute schoenen aangetrokken en zijn we een klein lokaal Indiaas restaurantje binnen gestapt. We hadden namelijk flinke trek gekregen na het ruiken van de bbq lucht komende van de lijkenverbrandingen bij pashupatinath (wijk in noordoost Kathmandu) naast de bagmati rivier. Nu ben ik vegetariër, maar goed, volgens mij voldoet mensenvlees aan uitstekende biologische eisen. Wat me echter tegenhield was die woedende mensenmassa die op mij af kwam toen ik met servet en bestek kwam aflopen op dat bruin geschroeide vlees. (Jarno jongen, deze dimensie van het keuen moet jij echt ook eens gaan opzoeken)

Maar goed, wij zitten dus verslagen maar hongerig in dat restaurantje, net voor sluitingstijd met maar één doel: afvallen. Water wordt chique uit een karaf geschonken, de restantjes van de dag worden opgewarmd en we beginnen te bunkeren. Het was zo lekker: roti met linzen in kerrie met boontjes, komkommer, zelf gemaakte tomatensaus en alles waarschijnlijk nog die ochtend vers klaargemaakt.

Jullie natuurlijk dit lezende al lachen in je vuistje...ha ha, die ruud heeft bedorven voedsel gegeten en is aan de rees gegaan. Nee hoor, dat pleziertje ga ik jullie niet gunnen. Het was allemaal vegetarisch zoals je leest en helemaal opnieuw gebakken/gekookt. Daar had ik nog specifiek naar gevraagd.Dus dat eten is waarschijnlijk wèl goed geweest. Maar ja....dat water, waar kwam dat vandaan?

.....

  • 16 Oktober 2011 - 09:52

    Danielle:

    He Ruud, wat klinkt dat allemaal al gezellig ;). Veel plezier en houd ons op de hoogte. Doe je ook een beetje voorzichtig? En beleef vooral veel plezier.

    Liefs Danielle

  • 16 Oktober 2011 - 12:07

    Ellen:

    Haha, hilarisch! Wat de foto's betreft, allemaal erg mooi, maar Ruud is nergens te bekennen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pātan

Nepal

Mijn reis door Nepal

Recente Reisverslagen:

10 December 2011

het verre oosten (1)

10 December 2011

het verre oosten (2)

10 December 2011

het verre oosten (3)

06 December 2011

medereizigers

13 November 2011

Van besisharar tot Pokhara in 23 dagen
Ruud

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 53998

Voorgaande reizen:

01 Juli 2019 - 07 Augustus 2019

Tour-de-France 2019

04 April 2017 - 07 Augustus 2017

China: het land van de Chinezen

03 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Zwerftocht door zuid-west europa

03 Oktober 2011 - 23 December 2011

Nepal

23 September 2010 - 30 December 2010

Vrijwilligerswerk Ghana

12 April 2008 - 31 Mei 2008

Reis om de wereld in 49 dagen

Landen bezocht: