Avontuur in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ruud - WaarBenJij.nu Avontuur in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ruud - WaarBenJij.nu

Avontuur in Nieuw Zeeland

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

04 Mei 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik zal kort vertellen wat ik tot nu toe gedaan heb in Nieuw zeeland. Echter moet ik wel zo naar mijn bed want morgen heb ik een zware dag: ijsklimmen op de glacier wat betekent dat ik met twee bijlen en wat spikes op mijn schoenen tegen het ijs ga klauteren.

De engelsman 'Jo' die ik gisteravond heb ontmoet (en een echte avonturier is) blijkt hier ook naar toe te gaan: 'bloody awsome mate, we are going to rock there' .....hij heeft namelijk mijn avontuurlijke verhalen van japan en vandaag gehoord.

over vandaag: er is hier ook een berg in de buurt (fox mountain) waar je op kan klimmen. Is dus even vet tegengevallen omdat het hier echt een jungle is in het bos. Als je lord of the rings heb gezien...of het amazone oerwoud....dit is precies hetzelfde hier...er was bijna geen verschil tussen pad en oerwoud...en een pokke end klimmen. Ik zal geen lappen tekst hierover schrijven, maar ik was weer blij dat ik beneden was.

Voor de rest een korte samenvatting:
Christchurch: ik kwam van Osaka (2 miljoen mensen) in dit gehucht (0,35 miljoen)...ben er maar snel vertrokken. Mijn hostel zat wel aan een straat waar allemaal prostituees lopen....die hebben ze dus hier ook.... ;-)

Lake Tapako: mooi meer, niemand die lifters mee neemt naar mount cook...dus na anderhalf uur gelopen en gelift te hebben maar omgedraaid.
Wordt opgepikt door een figinees die naar timaru rijdt....ik ga mee.

Timaru: wat een kut stad zeg.....wel interessante mensen ontmoet: een braziliaan die werk zoekt. twee japanners die wat meer uitleg over Japan hebben gegeven.


Dunidan: regenachtig maar een hele mooie kunsthal.

Queenstown: dit is de activiteitenstad van het land. In de bergen op een vierwieler gecrosst, gebungi-jumpt van 134 meter (hier kan ik stoere verhalen over vertellen...maar nu niet :-), in een stuntvlieger meegevlogen....niet te volgen: anderhalf uur op de grond bij moeten komen...en was blij dat ik die pizza niet gegeten heb...

Nu in fox glacier: zie begin.

De komende dagen ga ik naar het noorden toe om daar de laatste dagen door te brengen...dan op na Fiji.

  • 14 Mei 2008 - 13:15

    Gé:

    Dag Ruud,

    Je bent een echte avonturier geworden. een leven vol gevaar. jij liever dan ik maar het lijkt mij allemaal fantastist leuk. ik wens je alles toe wat ik niet durf.

    Groet,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Ruud

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 53969

Voorgaande reizen:

01 Juli 2019 - 07 Augustus 2019

Tour-de-France 2019

04 April 2017 - 07 Augustus 2017

China: het land van de Chinezen

03 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Zwerftocht door zuid-west europa

03 Oktober 2011 - 23 December 2011

Nepal

23 September 2010 - 30 December 2010

Vrijwilligerswerk Ghana

12 April 2008 - 31 Mei 2008

Reis om de wereld in 49 dagen

Landen bezocht: