Week 1 tour de France (update 16-7) - Reisverslag uit Riquewihr, Frankrijk van Ruud - WaarBenJij.nu Week 1 tour de France (update 16-7) - Reisverslag uit Riquewihr, Frankrijk van Ruud - WaarBenJij.nu

Week 1 tour de France (update 16-7)

Blijf op de hoogte en volg Ruud

13 Juli 2019 | Frankrijk, Riquewihr

Inmiddels ben ik in Frankrijk afgedaald vanuit het zwarte Woud en ga woensdag mijn eerste touretappe rijden. Ik ben in het dorpje Riquewihr beland waar al vele signalen te zien zijn dat de tour hier langs zal komen (zie foto's).

Ik heb een dagje rust vandaag genomen na 4 dagen trainen in de limboheuvels en zwartewoud bergjes. Dat is toch wel andere koek dan de Amerongse heuvel en de piramide van Austerlitz. Als afsluiter van mijn voorbereiding heb ik gisteren de proef of the pudding genomen waarbij ik 2100 hoogtemeters heb gemaakt in 70 kilometer in 4 uur (zie de strava link vorige blog). Dat ging boven verwachting goed (na al 3 intensieve fietsdagen te hebben gehad). Wel bijna een hongerklopje bij de laatste klim, dus de volgende keer 1 mueslibar meer mee. Hoe dan ook, ik denk dat ik er wel klaar voor ben. Morgen dus het echte werk.

Hier wat linkjes naar meer informatie:

- Routes die ik ga fietsen: link

- Video’s en foto’s deze week: link

- Resultaten mini Tour de France:

o 10-7: https://strava.app.link/vUemMBA1mY