Ticket en visum binnen, reisspullen uit het stof - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ruud - WaarBenJij.nu Ticket en visum binnen, reisspullen uit het stof - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ruud - WaarBenJij.nu

Ticket en visum binnen, reisspullen uit het stof

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

05 Maart 2017 | Nederland, Utrecht

Paar maanden terug realiseerde ik mij dat het al weer drie jaar terug is dat ik mijn vorige reis heb gemaakt.
Ik vroeg me af: "Zou ik het nog kunnen? Of ben ik aan mijn reispensioen toe en wordt het tijd om mijn vakanties te slijten in een appartement, all-in, met dagelijkse georganiseerde tripjes naar commerciële touristenfuiken, en mij volstouwen met europees voedsel met buitenlandse naamkaartjes?"

Ik twijfelde wat. Ben ook niet meer de jongste met m'n 31 jaar. Wel of niet doen?
Nou, laat ik het dan maar wat rustiger aan doen en het mij wat makkelijker maken dan de vorige keer.

Na wat rondgekeken te hebben op de aardbol viel mijn oog op China.
Ik dacht bij mezelf: "Hey, dat ziet er groot uit.......Wat weet ik van eigenlijk China?..... hm, niet veel....... Nou, laat ik dan maar daar heen gaan."

Inmiddels ben ik wat stapjes verder en mag ik van de Chinese overheid vanaf april twee maanden op visite komen om wat meer te weten komen over China. Erg aardig. Ik ben erg benieuwd of het daar net zo is als in Nederland.

Met mijn laatste voorbereiding ben ik nu bezig: ik doe een greep in een hoop stof ergens onder mijn bed waar de overblijfselen van mijn vorige reis liggen. Ik tref een rugzak, minitentje en een afschriksysteem voor beren. Laat ik die maar voor de zekerheid meenemen. Je weet maar nooit waar het goed voor is.


Als ik zin heb dan plaats ik gedurende mijn reis wat info over China op deze blog. Mocht je een berichtje willen krijgen over deze updates, ergens links onderaan kun je je aanmelden voor de mailinglijst.

  • 07 Maart 2017 - 08:25

    Dennis:

    Wauw Ruud, te gek zeg!! Ik was al benieuwd wat November je had opgeleverd. Ik volg je natuurlijk!

  • 28 Maart 2017 - 14:05

    Marion:

    Nou Ruud veel rei plezier gewenst ik ga je natuurlijk volgen.

  • 28 Maart 2017 - 14:06

    Marion:

    Reis plezier natuurlijk was te snel.......

  • 25 April 2017 - 22:07

    GENTIA:

    Hoi RUUD Ik ben erg benieuwd of je kan wennen laat iets weten groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 53542

Voorgaande reizen:

01 Juli 2019 - 07 Augustus 2019

Tour-de-France 2019

04 April 2017 - 07 Augustus 2017

China: het land van de Chinezen

03 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Zwerftocht door zuid-west europa

03 Oktober 2011 - 23 December 2011

Nepal

23 September 2010 - 30 December 2010

Vrijwilligerswerk Ghana

12 April 2008 - 31 Mei 2008

Reis om de wereld in 49 dagen

Landen bezocht: