Het is hier nog steeds gezellig - Reisverslag uit Sint-Niklaas, België van Ruud - WaarBenJij.nu Het is hier nog steeds gezellig - Reisverslag uit Sint-Niklaas, België van Ruud - WaarBenJij.nu

Het is hier nog steeds gezellig

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

19 September 2014 | België, Sint-Niklaas

Inmiddels ben ik hier kind aan huis bij het pompstation. Harrie, de invalkracht, noemen we “supersmartie”: hij weet altijd wel over datum zijnde zakjes smarties te vinden en deze in een flits van een seconde weet weg te werken. “Hans de Duitser” heeft ook een hekel aan Nederlanders en “Sjansie Chantal” flirt met elke vrachtwagen chauffeur en getrouwde veertiger. Ze is wel zo aardig om te proberen voor mij een lift te regelen, maar de mannen willen alleen haar meenemen...tja.

Buiten de tijden dat ik langs de benzinepompen slenter heb ik een soort van speeltuin aangelegd van al het afvalhout en andere spullen die hier liggen. Het is een ware attractie voor kinderen geworden die deze Neverland al snel vinden als ze uit de auto ontsnapt zijn. De ouders die ze komen oppikken kan ik helaas niet overtuigen om ook mij mee te nemen.....auto is altijd vol...

Ook de euro's die op de grond liggen vlak bij mijn slaapplek met op de achterkant de sticker “geef Ruud een lift” zijn erg gewild. Maar volgens mij zijn alle mensen die ze lezen dyslectisch en lezen ze “geef Ruud een zwaai”. Die euro's kunnen dus beter liften dan ik.....

En mijn digitale liftbordje op de internet snelweg werd veel gelezen, maar moest van de politie al snel weggehaald worden omdat alcohol en verkeer niet samen gaan: je mag tegenwoordig automobilisten niet meer verleiden met bier om je mee te nemen......

Dus ik ga dat laatste stuk dan maar lopen. Het is nog iets van 100 km dus dat zijn ongeveer 4 dagen. Dit is dan ook mijn laatste blog want ik ben er eigenlijk wel klaar mee met dat reizen.

Voor de liefhebbers die het leuk vinden om een beetje de sfeer te proeven van wat ik allemaal gezien en gedaan heb, heb ik hieronder een video geplaatst. Ga er wel even voor zitten, duurt namelijk een kwartier! Ook hier geldt dat je hem het beste eerst kunt downloaden omdat online de muziek en de filmpjes niet goed synchroon lopen en de beelden haperen.
De link: https://1drv.ms/v/s!Auv3mlWfwAJRjgvUdp6TT4iDcjjY


Groetjes,

Ruud



[Later toegevoegd:
ps 1. De mensen die mij wat beter kennen weten natuurlijk dat ik hier allemaal onzin aan het uitkramen ben. Voor alle anderen: neem al mijn verhalen niet al te serieus, ik kan liegen dat ik barst...... genetische afwijking waarschijnlijk....
Ben dus nu al anderhalve week thuis ….. was lekker rustig en kon heerlijk nagenieten van de trip :-).

ps 2. Over dat pompstation: nadat ik was afgezet door de goedheilige Belg en het bij twee Nederlanders niet lukte, was er daar een Litouwse Engelsman die naar Amsterdam reed en mij in Utrecht heeft afgezet. Laatste kilometertje heb ik gelopen. Op buitenlanders kun je altijd vertrouwen ;-)]

  • 19 September 2014 - 13:32

    Jan:

    Dag Ruud,

    Weer veilig in Utrecht aangekomen begrijp ik.
    Ik had bijna aangeboden om op 24 oktober wanneer ik terug kom uit Engeland ( ga ik in oktober een paar dagen heen met mijn dochter) goed te kijken of je er nog zou staan en je dan alsnog een lift te geven.

    hartelijke groet,

    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 01 April 2008
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 53760

Voorgaande reizen:

01 Juli 2019 - 07 Augustus 2019

Tour-de-France 2019

04 April 2017 - 07 Augustus 2017

China: het land van de Chinezen

03 Juli 2014 - 01 Oktober 2014

Zwerftocht door zuid-west europa

03 Oktober 2011 - 23 December 2011

Nepal

23 September 2010 - 30 December 2010

Vrijwilligerswerk Ghana

12 April 2008 - 31 Mei 2008

Reis om de wereld in 49 dagen

Landen bezocht: