De beklimming - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruud - WaarBenJij.nu De beklimming - Reisverslag uit Tokio, Japan van Ruud - WaarBenJij.nu

De beklimming

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

29 April 2008 | Japan, Tokio

Het was een miezerende ochtend. In deze tijd van het jaar haalt geen mens het in zijn hoofd om de berg fuji te beklimmen: er ligt namelijk sneeuw op de top.

Normaal gesproken rijden er bussen tot de 5e ring (waar nu sneeuw ligt) en lopen mensen vanaf dat punt nog zo'n 5 uur naar boven. Van een duitse dame had ik gehoord dat dit een kriem is.

Maar nu dus geen bussen. Maar dat gaat er dus bij mij niet in. Dus......gewoon een fiets huren en die berg op (was wat voor jou geweest Jarno).

Ik kan je vertellen: zoiets doe ik dus nooit meer....het was echt klere weer.....en stijl....
maar als echte doorzetter ben ik tot de sneeuwgrens gekomen....laten gokken rond de 2000 meter.
Helemaal doorweekt tot op het bot, liters water in mijn waterdichte bergschoenen....en dan het ergste nog..weer naar beneden....duurde f**ing lang...dat ik zover was gekomen...koud..brrrrrrrrr....fiets had nogal slechte remmen, maar dat kon me op het laast geen donder meer schelen....met 60 die berg af het rechte stuk......in mijn roze poncho......had...die japanners zullen wel gedacht hebben....

Volgende dag:
dan maar andere berg te voet beklimmen. 1 probleem, schoenen doorweekt. Dan maar met de sandalen.
Echter na 1 kilometer....pad houdt op. Dan maar recht de berg op zonder pad. Doe ik ook nooit meer....wat een ploeteren met die sandalen zeg. Ben ik eindelijk helemaal boven en heb vele gevaren getrotseerd, zie ik dat ik eerst nog drie bergen over moet om weer terug beneden te komen!!!! Nou, dus even niet......ik ben gewoon links af geslagen en de kortste route naar beneden genomen (zoals de geleerden onder ons zullen weten is de kortste afstand tussen twee punten een rechte lijn....in mijn geval een 90 graden lijn naar beneden) .....doe ik ook nooit meer....dat was namelijk potverdorie erg stijl. Na doodsangsten uit te hebben gestaan toch weer veilig beneden gekomen.

Dit was kort gezegd mijn twee avontuurlijke dagen bij 'de berg van japan'

• 29 April 2008 - 13:37

Dick Verhoef:

Ruud,
    Je kent me nog wel toch? Van 5 december. Wat maak jij toch een mooie reis. Ik ga liever met twee personen dn kun je samen nog wat uitwisselen en is erg gezellig. Ik ben benieuwd wat je van Nieuw Zeeland vindt. Ik vond de foto zicht opde Fujiberg ergmooi. Geniet er maar van want de tijd gaat dubbel zo snel.
    Groeten van Dick en Nell

• 29 April 2008 - 14:32

Sophie:

Ben je op die bergen nog planten met stekels tegen gekomen? Verhaal komt me bekend voor; deze bergen zullen wel hoger zijn. Jammer dat het weer tegen viel, maar ja, nu heb je een "sappig" verhaal. Foto's zijn ok. Veel plezier in Nieuw Zeeland. Groeten.

• 29 April 2008 - 17:10

Annet:

Gelukkig kan je over een paar weken weer lekker rustig achter je bureau zitten. ;-)